Friday, May 12, 2006

My new place


Photobucket - Video and Image Hosting
Living room
Photobucket - Video and Image Hosting
Kota Damansara
Photobucket - Video and Image Hosting
Lebuhraya NKVE, bunyi kenderaan menjadi alarm yang berguna

Semenjak aku berpindah ke Palm Springs Damansara kira-kira 3 minggu lepas, seperti biasa aku terpaksa menyesuaikan diri dengan keadaan dan persekitaran yang baru. Sehingga kini aku amat gembira tinggal di sini oleh kerana lokasi yang amat berdekatan dengan tempat kerja aku di The Curve. Segala kepenatan mental dan fizikal yang diharungi selama ini untuk berulang alik dari Klang/Shah Alam ke KL/Damansara telah tiada lagi. Kini aku dapat menikmati masa lapang yang lebih yang bermakna boleh digunakan untuk membaca buku yang masih belum terusik di samping waktu rehat yang cukup.

Namun begitu ada sesuatu yang dirasakan sedikit hilang iaitu masa bersama teman-teman karibku yang pada ketika ini juga sibuk dengan hal masing-masing. Tiada lagi masa melepak bersama setiap hari di Shah Alam menikmati ayam goreng Hakim dan nescafe tarik sambil menonton perlawanan Liga English. Namun semua ini sudah dijangka kerana apabila umur sudah menjangkau 'jubli perak', masing-masing mempunyai komitmen tersendiri. Malam ini aku agak nostalgik kerana baru sebentar tadi mendengar lagu 'Nur Nilam Sari' dendangan Awie yang merupakan lagu tema SPM selain lagu November Rain oleh Guns N Roses.

No comments: