Thursday, February 14, 2008

Revolusi kad di Malaysia

Anda pernah mendengar istilah kad debit? dan jika ya pernahkah anda mendengar produk yang bernama 'Tune Card'. Tersangat bagus seandainya jawapan anda adalah ya, tetapi jika sebaliknya janganlah pula merasa tidak bagus kerana akan aku kongsikan sedikit pengetahuan yang dimiliki.

Kad debit berfungsi seperti produk pra bayar yang sering kita gunakan untuk berkomunikasi menggunakan telefon bimbit. Kita harus mengisi sejumlah amaun terlebih dahulu sebelum boleh menggunakan kad debit di kedai-kedai yang menerima pembayaran kad, baik Visa atau Mastercard serta secara maya di internet. Apa yang membezakannya dengan kad kredit adalah kita tidak perlu berhutang piutang dengan pihak bank. Namun begitu jangan tersilap dengan kad debit seperti Maybankcard yang sangat terhad penggunaannya kerana tiada dua logo keramat iaitu Visa dan Mastercard.

Tune Money yang merupakan sebahagian famili besar Air Asia seperti dijangka bertindak kreatif dan agresif memperkenalkan kad debit yang bernama 'Tune Card' untuk semua rakyat Malaysia. Sesiapa sahaja boleh memiliki kad ini dan beberapa hari selepas pelancaran, aku sudah memilikinya. Tujuan aku jelas iaitu untuk menyokong pertumbuhan kad debit di negara ini supaya golongan muda terutamanya dapat mengelakkan diri dari jerangkap hutang selain dapat menempah penerbangan Air Asia dengan tambang yang eksklusif. Jika selama ini anda merasa terkilan tidak boleh membeli sebarang produk dan menempah tiket konsert serta lain-lain di internet, inilah masanya untuk anda bertindak mendapatkan kad istimewa ini.

Tidak lama selepas kad debit berwarna merah yang sangat cool ini berada di dalam dompet aku, transaksi pertama yang mencatat sejarah adalah langganan sebulan akaun Rapidshare berjumlah RM30 yang akan membolehkan aku memuat turun fail-fail kegemaran dengan mudah di samping menjadi stor fail-fail aku yang semakin berlambak.

Aku sebagai peminat muzik tentu sekali berasa gembira apabila tidak perlu lagi beratur untuk mendapatkan tiket-tiket konsert di dalam negara dan juga di luar Malaysia. Akan aku gunakan kad keramat ini untuk membeli tiket gig band dari Texas, Explosions In The Sky pada 19 Februari yang berharga RM110 dan tiket Festival Muzik Antarabangsa Sunburst yang membariskan nama-nama besar seperti Incubus, the Roots dan ramai lagi pada 15 Mac yang berharga RM200 ini. Apa yang pasti selepas ini aku tidak perlu menghabiskan masa dan wang ringgit untuk beratur dan membayar itu dan ini untuk membeli tiket.

Apa yang pasti banyak lagi transaksi akan menjelma di dalam akaun aku di dalam beberapa bulan terdekat ini. Pesta Pelancongan MATTA di PWTC dan Formula 1 di Sepang Mac ini dan di Singapura pada September, Piala Thomas di Jakarta Mei ini, Java Jazz di Jakarta hujung tahun ini, projek kembara ke China-Tibet yang aku anjurkan September ini dan banyak lagi. Apa makna semua ini? Jawapannya mudah aku tidak mahu duit tercicir atau dirampas 'mat pau' dan sebaliknya aku hanya mahukan kesenangan berurusan melalui 'Tune Card'. Kad untuk semua, kuasa pada rakyat.

3 comments:

Susan bowman said...

BERITA BAIK SEMUA ORANG
Adakah anda berfikir untuk mendapatkan bantuan kewangan, anda serius memerlukan pinjaman segera, anda berfikir untuk memulakan perniagaan anda sendiri, anda berada dalam hutang, ini adalah peluang anda untuk mencapai hasrat anda kerana kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan, dan pinjaman korporat , Dan segala macam pinjaman pada kadar faedah 2%. kami adalah 100% syarikat pinjaman legit, kami menjamin semua pelanggan berharga kami bahawa mereka akan mendapatkan semua pinjaman individu dengan senyuman di wajah mereka.
Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami sekarang melalui e-mel:
Susanbowmanloancompany@gmail.com

dan anda juga boleh menghubungi kami di Whatsapp dengan Nombor ini
+12027538718

Amisha said...

Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

Siti Aminah said...

Halo,
nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat rakan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat handal iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.