Wednesday, November 22, 2006

Apa kata Gerakan & PPP keluar BN

Photobucket - Video and Image HostingPhotobucket - Video and Image HostingPhotobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

PPP offers Gerakan merger

Melihat situasi politik perkauman Malaysia yang semakin memabukkan dan ditambah pula dengan ketidakpedulian majoriti anak muda Malaysia terhadap apa yang berlaku di dalam negaranya. Apa kata jika parti-parti pelbagai kaum baik di dalam BN atau pembangkang mengadakan kempen secara intensif untuk membantai balik UMNO dan sekutunya berdasarkan fakta dan hujah rasional. Di dalam waktu yang sama jangan lupa mempromosikan idea unggul kita, Bangsa Malaysia beserta manfaatnya dari segi ekonomi, politik dan sosial.

Aku terkadang terfikir untuk mengimbangi pengaruh ekstrem Melayu di dalam UMNO dan ekstrem Islam di dalam PAS. Apa kata jika Parti Gerakan dan PPP yang bersifat pelbagai kaum pada dasarnya tetapi tidak begitu mencerminkan wajah sebenar kependudukan Malaysia keluar dari BN dan bersama-sama DAP dan PKR untuk mencabar hegemoni BN. Lebih bagus jika keempat-empat parti ini dapat bergabung menjadi satu parti yang kuat dan sekiranya berjaya aku yakin parti baru ini boleh mewakili suara semua kaum di Malaysia tanpa ada prejudis seperti "DAP ini parti Cina", "PPP ni India punya", "Gerakan kaum dia punya mah", "PKR dan PAS lebih kurang je".

No comments: