Tuesday, December 12, 2006

'Words & Tunes' & Buskers

Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting
Estrella

Siri kedua KLue Words & Tunes kembali lagi setelah mendapat sambutan hangat semasa siri pertama yang diadakan pada bulan april lepas. Lokasi pertama kali ini adalah di Borders The Curve sabtu lepas, 9 Disember manakala akan menyusul di Borders Times Square sabtu ini, 16.12 pukul 3 petang. Sambutan kali ini tidak sehangat siri pertama namun crowd mulai ramai terutama semasa persembahan dari duo Estrella setelah persembahan dimulakan dengan eksperimen kata dan suara menggunakan laptop oleh Aziz dan Ronnie Khoo dari band Furniture. Berselang lima minit, tiba pula Jaclyn Khee dan Mei Chern.

Aku menanti acara yang sama di Times Square sabtu ini kerana Fahmi Fadzil dan Azmyl Yunor akan mempersembahkan sekali lagi 'Wayang Buku', satu eksperimen yang berjaya dan mendapat tepukan gemuruh semasa persembahan terdahulu. Jika ingin tahu apa itu wayang buku, jom ke Times Square! Selain itu rakan Storytellers Club, Jasemaine Gan juga akan membuat persembahan menggantikan Hannah yang tidak dapat hadir. Juga yang menarik persembahan dari Editor KLue sendiri, Jerome Kugan dan Jasmine Low, salah seorang pengasas Indie Scene Cafe di Bukit Bintang dan juga penganjur Doppelganger open mic events.

Buskers Festival

Sejak 1 Disember sehinnga ahad yang baru lalu, sesiapa yang berada di sekitar Bukit Bintang, Central Market, KL Tower, Times Square dan 1 Utama pasti akan terserempak dengan mat-mat saleh yang memperagakan aksi-aksi berbahaya, akrobatik dan bermacam-macam lagi sambil diperhatikan penonton-penonton yang ingin tahu dan memang tahu apa yang berlaku. Kepada yang tidak tahu, ia adalah sebahagian daripada KL International Buskers Festival 2006 yang julung kalinya diadakan di Malaysia. Aku sempat menonton persembahan hula hoop yang mengkagumkan oleh Ozstar Airlines dan juga Motley Two dengan aksi juggling yang begitu hebat. Saksikan trick terakhir dan yang tersukar dari Motley Two yang sempat dirakam.




Motley Two


Photobucket - Video and Image Hosting
crowd di Bukit Bintang

Photobucket - Video and Image Hosting
Scot Free dari Kanada

No comments: