Friday, August 24, 2007

Skim Pinjaman Buku: Buku Untuk Semua, Malaysia Membaca



Kewujudan Shelfari telah memudahkan aku untuk memulakan projek pinjaman koleksi buku peribadi untuk yang berminat. Sudah lama idea ini berada di dalam benak kepala, tetapi sering kali tertangguh dek kerana kemalasan untuk menyenaraikan senarai-senarai buku.

Tujuan utama aku berbuat begini adalah untuk menyebar luas ilmu yang tak terlarat dihadam seorang diri. Kekangan kerja dan aktiviti-aktiviti lain sering kali membataskan masa aku untuk membaca banyak buku yang dibeli dengan penuh nafsu. Apa yang termampu adalah membaca beberapa bahagian-bahagian buku yang penting dan meninggalkan yang lain. Aku harap kepada bakal-bakal peminjam nanti, sekiranya berjaya menamatkan pembacaan silalah kongsi-kongsi ilmu yang diperolehi supaya kita dapat meningkatkan ilmu dan pengetahuan masing-masing.

Sesiapa yang berminat untuk melihat koleksi yang ada, sila klik di sini dan untuk pengetahuan masih banyak tajuk yang belum berjaya dipamerkan terutama buku-buku tempatan dan dari Indonesia. Segala pertanyaan sila hubungi aku di talian 019-308 3804 atau e-mel ke zulhabri@gmail.com.

Mari membaca!

No comments: