Saturday, March 22, 2008

Ayat-ayat Cinta

Pasca pilihan raya membuatkan aku sedikit capek untuk bercerita tentang politik dan pilihan raya. Senggang masa diperlukan untuk lari seketika daripada euphoria kemenangan Barisan Rakyat yang membentuk letusan Gunung Merapi.

Di Bandung aku sempat ikut serta euphoria rakyat Indonesia yang sedang dilanda tsunami filem adaptasi novel karya Habiburrahman El Shirazy, 'Ayat-Ayat Cinta'. Filem yang diarahkan oleh Hanung Bramantyo memang mantap dan mengesankan walaupun tiada air mata aku yang mengalir. Ulasan filem ini oleh rakyat Malaysia yang tinggal di Sarawak boleh dibaca di sini.

Apa yang pasti aku menontonnya semula apabila ditayangkan nanti di Malaysia. Buat masa ini aku sedang khayal dengan lagu OST Ayat-Ayat Cinta nyanyian Rossa. Sila klik di sini untuk menonton video klip lagu tersebut di Youtube.

Rossa - Ayat-Ayat Cinta

desir pasir di padang tandus
segersang pemikiran hati
terkisah ku di antara cinta yang rumit

bila keyakinanku datang
kasih bukan sekadar cinta
pengorbanan cinta yang agung
ku pertaruhkan

reff:
maafkan bila ku tak sempurna
cinta ini tak mungkin ku cegah
ayat-ayat cinta bercerita
cintaku padamu
bila bahagia mulai menyentuh
seakan ku bisa hidup lebih lama
namun harus ku tinggalkan cinta
ketika ku bersujud

bila keyakinanku datang
kasih bukan sekedar cinta
pengorbanan cinta yang agung
ku pertaruhkan

repeat reff

ketika ku bersujud

No comments: