Wednesday, June 18, 2008

Membantah bantahan Pemuda PAS

Bantah konsert 'ego orang agama'
Pemuda PAS berhimpun jika konsert dangdut, rock diteruskan

MB Khalid, jangan tunduk pada tekanan PAS. Rakyat Selangor masyarakat majmuk dan kami mahu hiburan. Sebagai umat Islam, aku mengormati pendapat kamu (PAS), tetapi jangan mengugut seolah-olah parti kamu sahaja yang berkuasa.

Mengundang risiko moral yang tinggi? Apa punya cara melihat dunia lah. Takkan tengok Mas Idayu dan Ella pun tiba2 terinzal dan nak merogol dan melakukan maksiat. Please lah, banyak lagi agenda yang harus diberi prioriti selain dari isu moral yang perlu dilihat secara lebih luas lagi.

Ingat, rakyat melihat telatah kamu. Jika masih dengan politik lama, aku lebih rela berkerajaankan UMNO BN yang tidak jumud dalam isu ini walau sangat korup dalam segala perbuatan. Terima kasih pada rakyat Selangor yang mengundi UMNO pada PRU 12 di kawasan yang ditandingi PAS, jika tidak pasti PAS sedang memerintah negeri bertuah ini. Minta dijauhkan.

Lain kali apa tindakan pun sila berbincang dulu dengan yang lain, tidak perlu terburu2 mengugut untuk berhimpun protes dsb. Tidak matang dan memperlihatkan kebodohan diri dalam menangani isu.

Apa2 pun aku setuju dengan Roslan Aziz tentang ini;
"Ia berpunca artis kita juga. Ada yang bongok, oleh kerana tak pandai belajar, jadi artis. Jadi, mereka tidak proaktif, tidak ada pengetahuan. Sebab itu orang suruh potong rambut pun tak apa. Kena buli pun tak apa.
Sebab pengalaman aku sendiri banyak artis kita ni naif dan tidak bijak seperti artis di barat. Berfesyen mengalahkan artis barat, tetapi ilmu di dalam kepala tak menyamai mereka pun. Jadi sama2 kita belajar untuk lebih menjadi manusia yang penuh hikmah; ustaz2, artis2 dan juga aku ini.

Wallahu'alam

No comments: