Sunday, January 01, 2012

10 selebriti wanita ngetop 2011

senarai ngetop 2007
senarai ngetop 2010



1- Juliana Evans (Malaysia)

Tahun 2010 Jue berada di posisi nombor 2, tetapi tahun 2011 beliau berjaya menambat hati untuk mengambil alih posisi yang diduduki Acha Septriasa sebelumnya. Mengapa Juliana Evans? rasanya tidak perlu aku justifikasikan.


foto kredit Nazri M. Anuar

2- Acha Septriasa (Indonesia)

Sosok seorang Acha yang periang, peramah, berpandangan dan super aktif menjadi ciri kesukaan aku. Lakonan Acha di dalam filem 'Love Story' sangat menyentap perasaan, sila tonton filem ini jika punya kesempatan.

foto di Majalah Vogue versi Korea Selatan

3- Song Hye Gyo (Korea Selatan)

Jika tahun 2010 Song Hye Gyo berada di posisi ke 18 senarai wanita tercantik TS Candler, tahun 2011 posisinya naik ke tangga ke 5. Song Hye Gyo adalah sosok seorang Korea Selatan yang sempurna serba serbi.


4- Premsinee Ratanasopha (Thailand)

Manis seperti Dian Sastro yang sudah bernikah itu. Popular menerusi filem 'Bangkok Dangerous'.


5- Akiho Yoshizawa (Jepun)

Pelakon filem dewasa Jepun yang tidak pernah mengecewakan dengan mutu lakonan yang berkelas.


6- Sara Ali (Malaysia)

Pasca tonton 'Songlap', aku suka si Sara Ali ni.

foto kredit Kapanlagi.com

7- Julie Estelle (Indonesia)

Juliana Evans versi Indonesia.


8- Zoey Kush (Ekuador)

Penemuan baru pelakon filem dewasa berkat Unifi.


9- Nur Fazura (Malaysia)

Dulu kini dan selamanya hot.



10- Momo dari band Geisha (Indonesia)

Comel, suara sedap dan seorang yang baik (sepanjang pengalaman sendiri)

1 comment:

Tinta.Muallimah said...

aslkm habri. sy telah mmbaca artikel tuan d msianinsider dn cuba memahami pmikiran tuan.Latrbelakang yg diceritakan adlah ringkas ttpi tells something essential. Pandangn saya tuan seorg yg kaya pengalamn, prihatin trhadap isu2 negara dan melihat ssuatu isu secara kritis dan kritikal yg boleh mbawa pmbaca bfikir mndlm. Teruskan usaha tuan itu. dgn latarbelakg pndidikn agama saya rasa tuan mmpu mlihat ssuatu perkara dgn berhikmah. sy faham filem adalh satu drp minat tuan x tdak ada mslh apa2 dgn minat itu. Cuma nasihat saya entri ttg selebriti wanita ngetop serta paparan aurat2 yg menjolok mata ini tidak wajar dipaparkan kerana ini mampu mmgugat kbolehpercayaan tuan sbg penghujah2 yg blatarblkangkn pnddkn agama.kalau boleh buangkanlah shj. ianya tidak mmberi manfaat apa2 kpd pembaca malah boleh mnjurus kpd zina mata. maaf sekadar pandangn. agama adalh nasihat.