Monday, February 28, 2005

Aktres filem Taegukgi bunuh diri




Aku mula mengenali dan meminati aktres bernama Lee Eun Ju ini setelah menonton filem 'Bungee Jumping of Their Own' dan 'Lover's Concerto' dua tiga tahun yang lepas. Aku amat terkejut apabila membaca berita ini di akhbar Kosmo edisi beberapa hari yang lepas yang baru aku baca sebentar tadi.

Kematian beliau amat menyedihkan sesedih melihat dua filem lakonan beliau tersebut yang juga diakhiri dengan kematian watak yang dilakonkan. Aku amat berharap agar tiga aktres Korea yang aku sangat gemari iaitu Jeon Ji Hyun, Song Hye Kyo dan Son Ye Jin tidak akan mengambil langkah yang sama walau apa jua pun masalah yang menimpa. Mereka bertiga diibaratkan sebagai teman wanita imaginasi diriku dan apa jua malang yang menimpa akan memberi sedikit sebanyak kesan kepadaku.

Walaupun aku menghormati keputusan yang diambil oleh beliau untuk membunuh diri. Aku berpandangan adalah lebih baik untuk kita menghadapi masalah dan cuba menyelesaikannya.

Rest in peace !

Lee Eun Joo
In Memory of Lee Eun Joo
Actress Lee Eun-ju Commits Suicide
Rising Korean Actress Dies in Likely Suicide
Friends, Colleagues Come to Cherish Memory of Lee Eun-ju
“Tae Guk Gi” Starlet Lee Eun-ju Commits Suicide at Age 24

No comments: