Saturday, February 05, 2005

Siti menang lagi!



Siti pertahan anugerah MTVAA - Berita Harian
Siti Nurhaliza Artis Pilihan Malaysia kali ke-5- Utusan Malaysia

Seperti yang dijangka, Cik Siti kita menang lagi buat kali keempat berturut-turut sebagai Artis Pilihan Malaysia di MTV Asia Awards 2005 (bukan kelima wahai Utusan dan Kosmo) dan selepas ini entah apa pula kutukan dan kejian yang akan dilemparkan oleh mereka-mereka yang anti Siti terhadap pencapaian ulung ini. MTV Asia Awards telah disiarkan pada pukul 10 malam, Khamis di saluran 71 Astro dan diikuti dengan MTV Asia Aid pada pukul 11 malam. Tahun ini tiada penyampaian anugerah kepada para pemenang seperti sebelumnya kerana penganjur telah mengubah program berikutan tragedi Tsunami yang melanda baru-baru ini.

Sebagai seorang peminat Siti Nurhaliza yang setia sejak dari mula pembabitannya di bidang nyanyian iaitu ketika aku masih di tingkatan tiga, tahun 1996. Aku berbangga dengan pencapaian Cik Siti dan ingin mengucapkan jutaan tahniah di atas kejayaan ini dan diharap personaliti Cik Siti tetap seperti dahulu. Usah dipedulikan tuduhan-tuduhan yang dilemparkan untuk menjatuhkan Cik Siti kerana mereka ini adalah golongan Melayu lama yang tidak mahu berubah sikap.

Walaupun di dalam beberapa keadaan aku tidak bersetuju dan menggemari tingkah lakunya, namun aku tetap akan memberikan sokongan tidak berbelah bahagi kerana pada anggapanku peratusan sisi negatifnya amatlah kecil. Itu yang aku tahu secara dasarnya, hal-hal yang terlalu peribadi tidak mahu ku tahu kerana itu adalah hak privasinya yang tidak perlu diketahui oleh orang lain kecuali Tuhan yang tahu dengan sendirinya. Begitulah juga hal privasi manusia-manusia lain termasuklah aku, Wan Norazlin, pramugara MAS dan lain-lain yang sepatutnya tidak perlu dijadikan masalah masyarakat selagi mana ia tidak membawa kemudaratan yang besar.

Tahniah sekali lagi Siti Nurhaliza dan teruskan berusaha untuk menguasai pasaran global! Malaysia Boleh!

From MTV Asia Awards 2005 official website

SINGAPORE/HONG KONG - In January this year, the MTV Asia Awards 2005 was repositioned into MTV Asia Aid, a global benefit in support of the recovery efforts taking place in Asia. This was a vital part of MTV Network's wider global response to the aftermath of the tsunami.

In conjunction with MTV Asia Aid, winners for the MTV Asia Awards 2005 were announced at the benefit event on 3 February 2005 at the IMPACT Arena in Bangkok. Winners for the 10 Favorite Asian Artist categories and six international categories were chosen through more than 16 million votes from fans and viewers. Siti Nurhaliza (Malaysia) and Stefanie Sun (Singapore) emerged triumphant for the fourth straight year in the Favorite Artist category.

The MTV Asia Awards 2005 will air as a separate one-hour show on MTV channels across Asia featuring segments on the nominees and winners on 3 February 2005 onwards.

MTV Asia Awards 2005 - Winners

10 Favorite Music Artist Awards from Asia:

Favorite Artist Mainland China - Sun Yue
Favorite Artist Hong Kong - Joey Yung
Favorite Artist India - Strings
Favorite Artist Indonesia - Peterpan
Favorite Artist Korea - Rain
Favorite Artist Malaysia - Siti Nurhaliza
Favorite Artist Philippines - Rivermaya
Favorite Artist Singapore - Stefanie Sun
Favorite Artist Taiwan - Jay Chou
Favorite Artist Thailand - Silly Fools


International Music Awards:

Favorite Male Artist - Usher
Favorite Female Artist - Avril Lavigne
Favorite Pop Act - Simple Plan
Favorite Rock Act - Hoobastank
Favorite Video - Maroon 5
Favorite Breakthrough Artist - Ashlee Simpson

The Asian Film Award - Kung Fu Hustle
Style Award - Nigo (Bathing Ape)
Inspiration Award - To all the people affected by the tsunami

No comments: