Wednesday, March 07, 2007

Sigur Ros

Sigur Ros Official Website
Sigur Ros - Wikipedia

Aku mula meminati band post-rock dari Iceland Sigur Ros melalui bekas pengurus aku di Borders yang rock, Melisa. Kata Melisa, lagu band ini seakan-akan Mogwai yang aku sangat suka ketika itu dan setelah berjaya memuat turun dari internet beberapa trak lagu dari album An Alright Star, aku sudah mula meminatinya.

Selang beberapa bulan kemudian, album berjudul Takk dirilis yang terkandung dua buah lagu yang aku sangat minati iaitu 'Glosoli' dan 'Hoppipolla'. Setelah impian melihat Ian Brown, Oasis, Placebo, Franz Ferdinand, Snow Patrol, Mogwai, Coldplay dan Muse beraksi di depan mata menjadi kenyataan. Menjadi harapan aku untuk menyaksikan Sigur Ros yang sempat singgah di Hong Kong tahun lepas beraksi di bumi Asia Tenggara tidak kira Singapura, Jakarta, Bangkok ataupun KL. Di dalam masa yang sama, aku juga menanti The Killers, Mars Volta, Bloc Party dan pastinya Radiohead, sama-sama berdoa.

Craving for change - The Star

No comments: