Friday, January 25, 2008

PROTES

JANGAN NAIKKAN HARGA PETROL

Selepas pilihanraya kita semua tahu , harga petrol akan naik. Bila harga petrol naik, harga semua barangan pun akan naik.

Pada masa kini , Malaysia Institute of Economic Research (MIER) mencadangkan kerajaan naik harga petrol sebanyak 80 sen .

Inilah yang paling baik katanya . Bayangkan kalau harga petrol naik 80sen. Apakan akan jadi kepada harga barangan lain? Bolehkan kita mampu guna kereta lagi ? Fikirkan.

Kita sebagai salah satu negara pengeluar minyak, dengan untung PETRONAS mencecah 80 billion, tetapi rakyat negara ini kena bayar lebih untuk minyak. Katanya tak mampu subsidi. Apa yang disubsidikan? Apa yang dibuat dengan untung PETRONAS itu ? BUkankah minyak merupakan aset negara iaitu aset rakyat MAlaysia, maka bukankah kita patut menikmati untungnya?

SEDARLAH RAKYAT MALAYSIA! KERAJAAN BARISAN NASIONAL INI TERUS MEMBOLOS HAK RAKYAT MALAYSIA DAN TERUS MENJADIKAN RAKYAT MALAYSIA PAPA KEDANA!

MAKA DEMI MEMBANTAH RANCANGAN KERAJAAN INI UNTUK MENAIKKAN HARGA PETROL SELEPAS PILIHANRAYA, KITA TURUN UNTUK MEMBANTAH APA JUA KENAIKAN HARGA PETROL . TURUNLAH BERAMAI-RAMAI UNTUK MENUNJUKKAN KUASA RAKYAT DAN MEMBERITAHU KERAJAAN INI, YANG DIA TIDAK BOLEH MENAIKKAN HARGA PETROL SESUKA HATINYA ! TUNJUKKAN RAKYAT AKAN BANTAH !

26 JANUARI 2008 (SABTU),

3PM
Tempat : KLCC

Tempat Berkumpul : Ampang Park & Masjid KLCC ( selepas 2pm)

Semua Rakyat Malaysia Yang PRIHATIN TURUNLAH untuk membantah kenaikkan harga petrol!

Anjuran :

Gabungan Membantah Kenaikan Harga Barang (PROTES)

yang dianggotai oleh part-parti politik dan NGO

Sebarang Pertanyaan Sila Hubungi :

Dr. Mohd. Hatta Ramli (019-339 8659), Arutchelvan ( 019-2537791)

1 comment:

yipwt said...

Fren,

Our petrol price is below market price. No gov can sustain it.

I think that petrol should be not subsidised. By raising the price, you'll see people try to adjust their behaviour by driving less, taking the public transport, and also finding alternative fuel.