Thursday, January 24, 2008

Rock Thy Neighbour

Photobucket

Photobucket
Bersama Acil dan Rekti dari SIGIT
Photobucket
Singapore Flyer, dibuka Mac ini
Photobucket

Photobucket

Photobucket
Vivo City
Photobucket
Gayat jugak naik benda ni
Photobucket

Photobucket
Agam(baju merah) budak Jakarta yg studi di Temasek
Photobucket
budak2 Melayu baru naik Singapura
Photobucket
Rekti dengan suara yang mantap
Photobucket
Me and my brother
Photobucket
Asyik makan je, patut la perut aku naik
Photobucket
Aidil menyanyi bersama VOX
Photobucket
Geng2 Bodysurf Ipoh, Jayzuan di sblh kanan

-aku pergi bertiga bersama abang aku dan rakan sekerjanya, Muniandy
-hotel tempat aku menginap kali ini betul2 di tempat tumpuan industri pelacuran Singapura di Geylang Lorong 20, selalu aku di Lorong 3 yang kurang kemeriahan
-kebanyakan pelacur tidak menarik perhatian aku sebab sudah berumur dan tidak cantik, senang kata tak inzal langsung
-berlangsung hangat dari 11 hingga 13.1 di Waterfront, The Esplanade Singapura
-akhirnya aku berpeluang menyaksikan band The S.I.G.I.T beraksi secara live dan sememangnya diorang tidak menghampakan, persembahan sangat hebat dan bertenaga walaupun crowd kecil dan hanya duduk di kerusi yang disediakan
-meminati The S.I.G.I.T setelah diperkenalkan oleh abang aku yang lebih update dengan scene di Bandung awal tahun lepas. Tak menyesal meluangkan masa mendengar lagu2 diorang masa tu sehinggakan aku terpaksa membeli CD bertandatangan mereka dan t-shirt rasmi.
-Masih banyak lagu2 band indie Bandung dan Indonesia yang masih belum sempat didengar, tu tak masuk yang lokal lagi
-Band dari Surabaya VOX menggantikan tempat The Adams yang sepatutnya beraksi
-Vokalis VOX pada satu ketika menjemput Aidil dari band lokal, Couple yang membuat persembahan pada Jumaat untuk menyanyi lagu The Beatles 'This Boy' bersama-sama sambil melaungkan slogan 'Damai Indonesia-Malaysia'
-tiada bayaran dikenakan, The Esplanade setiap minggu memberi hiburan percuma dengan muzik2 berkualiti kepada rakyat Singapura di pentas Esplande's Power House yang terletak di luar, di tepian laut dan bersebelahan gerai makan 'Makansutra.
-Minggu lepas satu lagi band tempatan, The Otherside Orchestra yang mana salah seorang member aku menyelinap menjadi sebahagian mereka beraksi di tempat yang sama
-Jangan lupa bulan Mac ini di sini juga akan didakan Mosaic Music Festival yang akan menampilkan band2 dan penyanyi yang hebat terutama band supergroup indie dari Kanada Broken Social Scene

No comments: