Friday, May 09, 2008

Candlelight vigil for police?

Photobucket - Video and Image Hosting
Mula bergerak ke Dataran

Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting
Isham & Tian berbincang ngan aparat keamanan

Photobucket - Video and Image Hosting
Aku sebagai pelancong mengambil gambar2 kenangan

Photobucket - Video and Image Hosting
Macam kenal je yang kat layar tu?

Photobucket - Video and Image Hosting
Membaca ikrar, maka kami....

Photobucket - Video and Image Hosting
Macam apa je

Photobucket - Video and Image Hosting
Pak Lah menonton dari jauh apa yang terjadi

Photobucket - Video and Image Hosting
Polis yang kebosanan

-Semalam aku dan Belot turun ke Dataran untuk menyertai acara nyala lilin untuk pembebasan saudara RPK
-aku smpi dulu ke lokasi dan melepakkan diri aku di simpang empat ke dataran dari arah Masjid, ramai polis dari peserta. Ramai yang melihat2 termangu2 sendirian mungkin menanyakan diri sendiri apa semua ini?
-aku disapa oleh dua SB yang bertanya buat apa kat sini? seraya aku menjawab tunggu member dan dibalas dengan arahan supaya beredar secara sopan, aku pun membalas dengan sopan yang aku akan tunggu jugak kat sini sebab ni memang port kitorang. SB tu pun malas nak layan sambil memberi amaran, kalau apa2 jadi nasib ko lah yang aku jawab dengan kata OK.
-bosan menunggu kawan yang tak kunjung tiba, aku bergerak ke Bau Bau Cafe menemu Isham untuk berbincang sesuatu
-Belot tiba dan Isham memberitahu yang Tian Chua akan datang untuk kita sama2 ke arah Dataran
-tiba di Dataran dengan rombongan peserta yang tak ramai, tapi berkualiti. Setelah rundingan dan auta dari dua2 pihak, Tian, Isham dan beberapa lain dibenarkan masuk ke kawasan Dataran yang telah dikepung oleh aparat polisi untuk menemui isteri RPK, Marina yang khabarnya berada di dalam dewan Royal Selangor Club
-aku dan Belot tidak dibenarkan masuk. Maka berakhirlah tugas kami. Semula ke BBC untuk menyantap

No comments: