Monday, May 26, 2008

Malam Minggu

Photobucket - Video and Image Hosting
Dah ramai kat depan tu

Photobucket - Video and Image Hosting
Zouk yang x best

Photobucket - Video and Image Hosting
Maple Jalan Alor, nasi goreng ayam yang sedap

Photobucket - Video and Image Hosting
Pagi2 buta masih nak bergosip

Photobucket - Video and Image Hosting
Kopi Bersih pilihan rakyat betul2 kawww

Photobucket - Video and Image Hosting
Tengok tu, masih cargas walau jam dah kul 4

Malam minggu yang lepas aku dan Belot menghadiri satu gig yang mengecewakan di Zouk. Sama ada terkecewa sendiri atau dikecewakan penganjur aku pun x tahu dan aku pun x kisah sangat skrg. Sebab gig selalu start lambat, aku pun gerak ke Zouk lewat dengan hasrat melihat Butterfingers dan FTG beraksi. Aku sampai dalam 6.30 petang dan bagi aku, ni pun dah kira tahap lewat gaban (hujan lebat menghalang niat untuk turun lebih awal) dan nasib baik Butterfingers baru je nak main walau kecewa sedikit The Otherside Orchestra dah habis perform. Ok la lepas tu aku enjoy, ingat2 sampai till late seperti selalu dalam flyer, rupanya dah tertulis sampai 7.30 malam. Jadi nak dipendekkan cerita show habis sebelum pukul 8 walau FTG dan Bitterswet belum sempat beraksi. Yang aku tensen adalah harga tiket RM27 yang aku bayar sangat2 tak berbaloi dengan kependekan show yang aku tonton. Nasib baik crowd cool walau ada yang memaki hamun tapi semua under control. Silap aku adalah tak tengok flyer betul2 dan silap penganjur start show lambat walaupun dah tahu Zouk dah tetapkan sekian waktu sahaja. Lain kali kalau nak start lambat2, buat kat MCPA je senang. Zouk pun macam sial je.

Melepaskan tekanan

Habis gig terus ke Jalan Alor untuk menikmati makan malam sambil menghirup bau2 daging salai, durian, sup katak dsb. Pilus datang setengah jam kemudian, makan2, minum2, sembang2 sebelum bertukar lokasi ke S14 PJ seterusnya ke rumah Faisal untuk meletakkan barang2 dagangan dan bergosip politik, cari2 lubang buat duit dan mengemukakan soalan untuk sessi dewan rakyat melalui wakil MP kita dari Kelana Jaya & Bukit Bendera, suadara Faisal.

Pukul 4.30 pagi kitorang chow.

No comments: