Saturday, May 03, 2008

Lancar buku Isham + muzik + makan free

Photobucket - Video and Image Hosting
Rusli melancarkan buku Isham

Photobucket - Video and Image Hosting
Amir membaca gospel Isham

Photobucket - Video and Image Hosting
audien berkualiti

Photobucket - Video and Image Hosting
Isham menyampaikan ucap utamanya

Photobucket - Video and Image Hosting
Lagu2 Black aku memang layan

Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting
Pyanhabib

Photobucket - Video and Image Hosting
Selebriti Isham menandatangani buku yang dibeli peminatnya, hehe

Photobucket - Video and Image Hosting
Tak ingat nama band ni apa, tapi layan

Photobucket - Video and Image Hosting
Din menangkap curi gmbr aku sedang mintak kontrak dari Eli, EXCO S'gor

May Day 2008 menjadi detik bersejarah apabila buku terbaru kompilasi tulisan2 Hishamudin Rais yang diberi tajuk, "Keganasan, Penipuan & Internet; Hegemoni Media Daulah Pecah" dilancarkan secara rasmi oleh Rusli, menurut Isham merupakan pembaca buku nombor satu di Malaysia di Annexe CM.

Tamat ucapan Rusli yang aku kenali semasa melepak di Bangsar Utama beberapa tahun lepas, tiba giliran Amir Muhammad memberi sepatah dua kata dan Amir telah membacakan 11 gospel Isham yang boleh dibaca di blognya.

Selepas itu parti pun bermula dengan persembahan2 dari band2 anak muda, Black dll juga bacaan sajak dari Pyanhabib. Sambil menikmati alunan muzik, geng2 yang turun dijamu dengan makanan dan minuman sementara aku dan Belot sibuk menjual buku. Terima kasih Belot kerana sudi menolong gua.

Hasil jualan malam ini, 75 buah buku terjual dari hampir 150 yang datang. Maknanya setiap dua orang akan beli satu dan peratusan sekitar 50% membeli bermaksud yang datang adalah berkualiti dan bukannya pura2 seperti mana ketika pelancaran buku2 yang melibatkan politikus.

Exco Kerajaan Negeri Selangor, Elizabeth Wong yang juga ADUN kawasan aku Bukit Lanjan turut hadir memeriahkan majlis. Duk sembang tentang Indie Fest yang dirancang dalam bulan Ogos nanti. Tamat KLAB aku akan menyibukkan diri membuat kertas cadangan dan susulan dan macam2 lagi tentang Indie Fest di PJ & Shah Alam Indie Fest.

Sesape belum beli buku ini, sila dapatkan di kedai2 buku utama; Borders, MPH, Popular, Kinokuniya, Times & Bookalicious di Seksyen 7 Shah Alam atau hubungi terus aku.

Kredit gambar pada Chikdin dengan DSLR barunya. Klik di sini untuk lebih gambar dari kamera aku yang banyak noise.

No comments: