Monday, November 17, 2003

MTV Asia Awards 2004, sila undi sekarang!

Tidak sampai tiga bulan lagi, anugerah yang ditunggu-tunggu peminat muzik sekitar asia akan kembali. Singapura sekali lagi akan menjadi loksasi bagi anugerah yang akan berlangsung pada 14 Februari. Bila agaknya akan diadakan di sini?

Setakat ini, artis antarabangsa yang telah bersetuju untuk membuat persembahan pada malam tersebut adalah Dido. Selepas ini, aku pasti ramai yang akan mengesahkan kehadiran mereka. Melihat senarai pencalonan untuk Artis Wanita Pilihan, nama Avril Lavigne tercicir dan dijangkakan Michelle Branch yang akan memenanagi kategori tersebut. Diharap Micehelle Branch juga akan dapat hadir!

Bagi kategori artis pilihan Malaysia, senarai akhir calon yang bertanding cukup sengit dan masing-masing mempunyai kelas dan bakat tersendiri. Sayang sekali Ning Baizura tidak tercalon! Seperti biasa, aku yakin kategori ini akan dimenangi oleh Siti Nurhaliza dan untuk memastikannya ia terjadi aku turut mengundi Siti. Kepda yang lain iaitu Too Phat, Misha, Siti Sarah dan Jamal Abdillah, aku rasakan hanya Too Phat sahaja yang akan dapat memberi tentangan.

Aku juga tertunggu-tunggu calon-calon bagi anugerah artis pilihan Korea yang pada masa ini belum diumumkan. Aku harap BoA, Jang Nara atau Lee Jung Hyun akan tersenarai. Juga ternanti-nanti siapakah artis dari Korea dan juga Jepun yang akan hadir nanti. Apapun, jangan lupa untuk mengundi! Klik MTV Asia Awards untuk menunaikan kewajipan anda!

No comments: