Sunday, December 28, 2003

Gelombang baru filem tempatan

Aku menyokong penuh pandangan wartawan hiburan Utusan, Noor Azam Shairi di dalam Mingguan Malaysia hari ini di dalam memperkatakan tentang gelombang yang sedang wujud di dalam arena perfileman tempatan. Tiada apa yang lagi menggembirakan bila mana segala hasil penat lelah pengarah-pengarah muda ini telah diiktiraf.

Apa yang belum menggembirakan lagi adalah bekenaan audiennya yang masih kecil walaupun sebenarnya telah meningkat sedikit demi sedikit. Terima kasih kepada media-media yang sudi membuat ulasan dan liputan seperti Kakiseni, Klue, The Star, NST, Utusan, The Edge dan sebagainya.

Aku mendengar khabar bahawa pihak GSC akan menyediakan satu dewan di cawangan Mid Valley yang dilengkapi projektor khas bagi tayangan filem-filem independen dan juga digital pada tahun hadapan dan jika tidak silap, pada sekitar bulan Jun nanti.

Apapun, tahniah kepada Amir dan kesemua mereka yang terlibat kerana aku merasakan segala usaha mereka ini pasti akan memacu indstri filem kita ke arah yang lebih berilmu dan maju. Tidak lupa juga kepada member-member aku seperti Jibam, Aran, Siput dan Apai yang telah menambahkan bilangan audien, tahniah semua! Tidak sabar rasanya menanti apa yang akan terjadi pada tahun 2004.

No comments: