Saturday, March 06, 2004

Khir Toyo angkuh

Utusan

Selangor will introduce the "opposition within the government" concept should the state government achieve its zero opposition goal in the upcoming general election.

Menteri Besar Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo said Friday that the under the concept, Barisan Nasional (BN) assemblymen would pose as the opposition together with selected groups like the non-governmental organisations (NGOs) and journalists.

"I believe this will be more effective. The government will give a small allocation to those who conduct scientific studies, make constructive criticisms and give feedback to the government," he told reporters after opening the SK Binjai Jaya parent-teacher association meeting, here
.

Assalamualaikum Dr. Khir Toyo! Apa yang dimaksudkan dengan selected groups like the non-governmental organisations (NGOs) and journalists? adakah ianya NGO atau wartawan yang menjadi yes boss?

Sedihnya dengan MB negeri aku ni yang kelihatan tidak setaraf dengan kelayakan akademik beliau. Kepada Khir Toyo, rakyat Selangor tidaklah begitu mudah untuk diperbodohkan terutamanya dari golongan muda kecuali beberapa golongan tertentu seperti mat rempit, pemuda tembok, mat belia tiada visi dan yang seangkatan dengannya(ikut majoriti walaupun terdapat sebilangan yang berkualiti).

Nampak gayanya beliau perlu kembali belajar tentang apa itu demokrasi dan ciri-cirinya, jika tidak tahu di mana, janganlah bersegan untuk bertanya sesiapa, saya Zulhabri Supian juga sanggup dan sudi untuk turut membantu.

No comments: